Мрежови маркетинг vs Пирамидална схема

 

Сред различните методи за директна продажба, мрежовият маркетинг заема първостепенно място само поради факта, че нараства съществено и непрекъснато в целия свят. Всеки ден хората се присъединяват към мрежата, за да станат дистрибутори, а хиляди стават милионери благодарение на това.

Ако искате да започнете собствен бизнес или търсите път за получаване на втори доход, MLM ви предоставя подходящата възможност. Фактът, че всеки от всякакъв етап от живота, на всяка възраст, със или без квалификация може да се присъедини към мрежата на MLM и да стане дистрибутор, го прави най-удобния бизнес модел. Освен това бизнесът не изисква непременно инвестиции от вас и е безрисков.

Преди да изберете Компанията, Продукта и да се съгласите да се присъедините към мрежата и да започнете своя бизнес, важно е да знаете как работи този бизнес модел. За разлика от погрешното схващане, което имат много хора, продажбата на MLM включва упорита работа с фокус и трябва да сте наясно, че са необходими усилия за изграждане и разширяване на вашата мрежа.

Ако не сте наясно с бизнес концепцията на MLM, разберете как се случват продажбите и генерирането на доходи. Ако нямате ясно разбиране, има вероятност да се объркате. Преди да започнете бизнес, ще трябва да разберете подробно всичко за него.

Много хора бъркат MLM маркетинга с пирамидалните схеми. Съвсем вярно е и много вероятно, че общото мнение на хората относно мрежовия маркетинг може да бъде лошо и може да се сблъскате с такива нагласи, когато се опитвате да представите своят продукт пред хората . Ето защо е важно да имате ясно разбиране на разликата между продажбата при MLM и при пирамидите, включително законността и етичните аспекти на двете системи, така че да сте в по-добра позиция да обясните разликата и да изчистите двусмислеността на вашите перспективи.

Какво е пирамида?

Пирамидата е схема, която работи подобно на мрежовия маркетинг под формата на набиране на хора за присъединяване към мрежата. Пирамидалните схеми са направени за печелене на пари от промоутърите чрез набиране на хора в мрежата, обещаващи онези бъдещи ползи, които ще натрупат, когато наемат повече хора. Тези схеми не включват продажба на стоки, продукти или услуги и начисляват входна такса от присъединяващите се към мрежата, като по този начин печелят пари с обещание за бъдещ доход. 

Разлика между МLM и пирамидите

Отблизо разглеждане на схемите и разбиране на всички подробности ще доведе до разликата между схемите за продажба при пирамиди и съответно MLM маркетинга.

MLM схемите имат легитимен процес, регламентиран с  правила и договорни задължения за дистрибуция. Пирамидите напротив, се основават на много слабо изградени, неясни правила, обещания без правни или договорни задължения и по-важното без никаква продуктова гама.

Продажбата при пирамидите има за цел спечелване на бързи пари от мрежата, докато MLM бизнеса се фокусира върху изграждането и разширяването на дистрибуторски мрежи, насочени основно към продажба на своите продукти и по този начин генериране на приходи.

MLM схемите не изискват от вас да правите каквито и да било инвестиции, освен минимални разходи, свързани с закупуването на стартиращ комплект или някои рекламни материали или малка дистрибуторска такса за членство и тези суми са съвсем незначителни. Мрежите за продажба при пирамидите са насочени към печелене на пари от таксуване на всички с входна такса, както и натискане на дистрибутора да купува, да държи инвентар на хартия без действителни физически стоки или въз основа на схеми като абонамент за каталог или списание или някакъв вид отстъпки и т.н. от бъдеща продажба и доход, всеки абонат на схемата получава инвестиции, които се натрупват като доходи само на промоутърите. Продажбата при пирамидите винаги идва с двусмислени планове, които насърчават складирането на запаси, както и липсата на яснота относно генерирането на доходи.

Продажбата при пирамидите като цяло очерни публичния образ на директната продажба, както и мрежовите маркетингови схеми. Поради липсата на яснота и разбиране на разликите между продажбата при пирамидите и мултилевъл маркетинга, обществеността разглежда и двете концепции като еднакви и има отрицателно мнение. Като мултилевъл маркетинг дистрибутор е добре да сте запознати с пирамидалната схема и горните детайли и това осъзнаване ще ви помогне да се сблъскате с негативните мнения на хората, които срещате във вашия бизнес и да промените възприятията им за това.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *