Емоционалният брандинг работи, защото се свързва с хора на много реално и лично ниво. Но брандовете имат множество целеви аудитории, които често са много различни един от друг. Те могат лесно да бъдат свързани или не. И така, как една марка говори по начин, който наистина резонира с всяка различна аудитория? Този въпрос се отнася най-вече до съобщенията – комуникации, насочени към ключови заинтересовани страни, които са много различни хора с различни отношения с марката. Типичният микс от аудиторията може да включва служители, инвеститори и потенциални клиенти с много различни стилове и нужди.
В този пост ще повдигнем завесата и ще разкрием част от нашите тайни за емоционалното писане. Всички наши идеи са предназначени да извлекат максимална съпричастност към целевите аудитории, защото…
ето Съвет # 1 – не можете да говорите с тях смислено, ако не ви пука.
Ефективното писане изисква да излезете от собствената си зона на комфорт и то да се превърне в място на истинска, сърдечна емпатия към публиката.
Съвет # 2 Емоционалното писане започва с емоционално прозрение.
За да се свържете с всяка аудитория, трябва наистина да ги разберете – не само интелектуално, но и емоционално. Какви са най-големите им страхове и най-високи стремежи, свързани с вашата марка? Какви са техните удовлетворени и неудовлетворени емоционални нужди във вашата категория?
Разговорите с публиката са идеални за извличане на емоционалния заряд и за подпомагане на марките да започнат да се чувстват от самата публика. Когато това не е възможно, разговорите с клиенти, които си взаимодействат директно с всяка аудитория, могат да бъдат добър заместител. Често разговаряме с успешни търговци, които наистина се свързват с клиентите си и спомагат за решаването на техните проблеми.
Ключът е да се задават въпроси, които водят до емоциите им. Какво прави денят им наистина страхотен, когато помагат на потенциален клиент? Кой е най-големият спор, който някога са водили с един клиент?
Тогава попитайте своите клиентите: Кои са най-големите им предизвикателства и възможности? Попитайте някои свои любими клиенти, за да си помогнете да визуализирате облика на вашите клиенти. Уловете чувството от тяхната история, кариера или траектория на живота, техните страсти.
Когато усетите емоцията в хората, с които разговаряте е време да покажеш симпатията си и те да я почувстват. Забележете какъв език използват, техния ритъм на говорене, “чувстващия тон” на опита. Запишете разговора, ако е възможно, за да си припомните емоциите, които изпитвате, когато седнете да пишете.
Съвет # 3 Почувствайте се в емоционален синхрон с целевата си аудитория
Когато се чувствате като част от целевата си аудитория, е полезно да имате виждане за ключовата емоция, която вашата марка иска да стимулира в тях. Идеалният краен резултат от взаимодействието с марката е чувство на подкрепа, облекчение, овластяване, просветление, свобода, изобилие, радост или нещо съвсем друго?
Ние идентифицираме Емоционално въздействие за всяка от ключовите целеви аудитории на нашата марка. Това ни осигурява яснота и фокус, така че когато ние (или клиент) изработваме комуникации за тази аудитория, е лесно да усетим тази емоция и да оставим думите да текат.
Съвет # 4 Стимулирайте потока
Понякога да седнеш да пишеш и да се изправиш пред една празна страница, може да бъде изнервящ, което е обратното на емоционалното. За щастие, има много начини да стимулирате ума си към емоционалната настройка.
Ако работите за създаване на радост в целевата аудитория, слушайте музика, която ви носи радост.
Ако вашата марка е предназначена за развлечение, слушайте комедиант или прочетете автор, който има подобен тон.
B2B аудиторията може да бъде по-малко представена в поп културата, но има много интервюта и дискусии в интернет, които могат да помогнат на пишещия да влезе в правилното емоционално пространство.
Изкуство, музика, филми, лекции, художествена литература, фантастика – всяко от тях може да ви подготви за едно искрено емоционално писане.