От майки до лекари, в наши дни Burnout-ът е навсякъде

РЕЗЮМЕ: Разбирането на проблема, признаването на факторите на работното място, осъзнаването на признаците и симптомите и предприемането на проактивни мерки за превенция може да помогне за намаляване на въздействието на Burnout ефекта върху служителите на работните им места.

Разберете проблема

Burnout-ът се характеризира с емоционално изтощение, цинизъм и неефективност на работното място и хронични негативни реакции към стресовите условия на работното място. 

Въпреки че не се счита за психично заболяване, Burnout-ът може да се нарече проблем с психичното здраве. Според Journal of Applied Biobehavioral Research , Burnout-ът има нарастващо въздействие на работното място.

Burnout-ът е по-вероятен, когато служителите:

  • Очакват твърде много от себе си.
  • Никога не чувстват, че работата, която вършат, е достатъчно добра.
  • Чувстват се неадекватни или некомпетентни.
  • Чувстват се неоценени за техните усилия.
  • Са подложени на неоснователни изисквания от страна на работодателите.

Тъй като Burnout-ът може да бъде хроничен по своята същност, засягайки както здравето, така и работата на служителите на всички нива на организациите, стратегиите за превенция се считат за най-ефективния подход за справяне с прегарянето на работното място. 

Помислете кои фактори на работното място могат да доведат до Burnout на служителите

Няколко от организационните фактори, като въздействие върху психичното здраве и безопасност на работното място, са същите фактори, които могат да допринесат за Burnout-ът на работното място.

Например, служителите могат по-често да прегряват, когато чувстват, че не допринасят адекватно за развитието на тяхната организация, не смятат, че техните усилия са оценени, имат ролеви конфликти, претоварване с работата (дори когато казват, че могат да се справят с нея) или липсата на предвидими и ясни очаквания.

Фирмите могат да намерят начини за намаляване на стресовите фактори на работното място, които могат да доведат до Burnout, като обмислят прилагането на система за управление на психичното здраве и безопасност .

Управлението на служителите може да има значително влияние върху факторите, които водят до прегряване. Поради тази причина, хората с ръководни или поддържащи позиции трябва да осъзнаят признаците и симптомите на Burnout, както и какво могат да направят, за да предотвратят или реагират на прегряване. 

Разпознаване на признаците и симптомите

Повечето от служителите, които преживяват Burnout, ще останат на работа. Осъзнаването на промените в нагласите и енергията може да помогне за ранно идентифициране. Служителите може да не осъзнават, че са на ръба на прегряване и вместо това да мислят, че просто се борят да се справят със стреса. Стресът, обаче, обикновено се усеща като чувство на тревожност и чувство за неотложност, докато прегряването се среща по-често като безпомощност, безнадеждност или апатия.

Служителите може да не са наясно с отрицателното въздействие върху тяхната работа, като например увеличени грешки или по-ниска производителност. Работодателите и колегите могат да приписват промените на лошо отношение или загуба на мотивация. Отрицателните ефекти на Burnout-ът могат значително да се увеличат, преди някой да разпознае проблема или да се справи с него, а това може да увеличи вероятността от развитие на клинична депресия или други сериозни състояния.

Някои от признаците и симптомите, които служителят изпитва, може да са:

  • Намалена ефективност и липса на енергия
  • Понижени нива на мотивация
  • Повече грешки
  • Умора
  • Главоболие
  • Раздразнителност
  • Повишено разочарование
  • Подозрителност

 

Тежкият Burnout може също да доведе до:

  • Посягане към алкохола или към наркотични вещества
  • Сарказъм и негативност
  • Липса на самочувствие

 

Ако не бъде решен този проблем, той може да доведе до редица негативни последици, включително:

  • Лошо физическо здраве
  • Клинична депресия
  • Намалено удовлетворение от работата
  • Намалена производителност
  • Често отсъствие от работа
  • Повишен риск от злополуки
  • Лош морал на работното място
  • Срив в комуникацията

Лъжите, които си казваме

Някои служители, които са се възстановили от Burnout-ът, споделиха това, което те наричаха „лъжите, които си казахме“, свързани с отричане на признаците. Те включват:

  • Добре съм
  • Това е стресиращо за мен
  • Обичам работата си
  • Просто съм уморен
  • Не разбираш, никой друг не може да направи това
  • Хората зависят от мен
  • Наистина искам да бъда полезен
  • Ще бъда добре, след като това стане
  • Това също ще мине
  • Трябва да се върна на върха
  • Ще си взема почивка и след това ще съм добре
  • Ако хората просто ми позволят да върша работата си, ще съм добре
  • Това не съм аз

 

Повечето всъщност вярват, че тези твърдения са верни и до известна степен, много от тях са. „Лъжата“ всъщност е в отричането на това, че сегашното им положение е вредно за тяхното здраве и благополучие и че са необходими промени. Това отричане в крайна сметка води до Burnout.

Стратегии за управление на служителите

Стратегиите, които ръководството може да приложи за предотвратяване на прегряването, включват:

  • Осигуряване на ясни очаквания за всички служители и получаване на потвърждение, че всеки служител разбира тези очаквания.
  • Да се ​​гарантира, че служителите разполагат с необходимите ресурси, за да отговорят на очакванията.
  • Осигуряване на непрекъснато обучение на служителите за поддържане на компетентност.
  • Подпомагане на служителите да разберат стойността им за организацията и техния принос към целите на организацията.
  • Прилагане на разумно работно време, включително, ако е необходимо, принудително изпращане на служители без да са приключили някоя задача в края на редовния им работен ден.
  • Подпомагане на оценката на натовареността на тези, които се чувстват подложени на натиск да продължат да работят след нормалното работно време. 
  • Определяне на разумни и реалистични очаквания. Организациите трябва да са наясно с това кои дейности изискват най-високи стандарти и кога е добре да намалите темпото и да отговаряте на нуждите на бизнеса.
  • Насърчаване на социалната подкрепа и уважение в рамките на и между работните екипи.
  • Подпомагане на физическата активност през целия работен ден.
  • Силно насърчава вземането на почивки от работната среда.

Подкрепа за възстановяване на работното място

Разработването на работен план е практическа стратегия за подпомагане на служител, който може да преживее Burnout.

  • Като част от плана, умишлено се признават успехите и победите. Това може да помогне, тъй като служителите, които са в състояние на Burnout, могат да имат значителна загуба на доверие в цялостната си компетентност.
  • Осигурете възможност на служителя да помогне или да подкрепи другите. Като не фокусирате вниманието върху това, с което не се справят добре, и вместо това да му дадете възможност да наставлява или обучава някой друг, можете да помогнете за намаляване на апатията и цинизма.
  • Помогнете да организирате и да подредите приоритетите на работата към управляеми и ясни очаквания. Тези промени могат да помогнат за възстановяването на енергията във времето и за подпомагане на възстановяването от Burnout-ът.

Възстановяване от прегаряне

Бяха зададени следните въпроси на служители, които лично са преживели прегряване и са или се възстановяват в момента. Техните практически стратегии и прозрения могат да помогнат на тези, които са изложени на риск от Burnout.

КАКВО НАПРАВИХА, ЗА ДА СЕ ВЪЗСТАНОВЯТ?

Възстановяването е било от 6 седмици до 2 години, със средно 6 до 9 месеца. Повечето от тях описват възстановяването като продължаващо през цялото им ежедневие. Много хора са се възползвали от терапията чрез разговори, включително груповото консултиране. На някои са били предписани  лекарства. Повечето са направили значителни промени в живота си, начина, по който се грижат за себе си, как мислят, как вършат работата си и как се развиват личните им взаимоотношения. Следват някои от техните стратегии.

Подобрени стратегии да си помогнете сами:

  • Минимизирайте или премахвайте алкохола и кофеина.
  • Разработете и следвайте план за здравословно хранене.
  • Упражнения.
  • Разходка в парка.
  • Намерете творческо занимание – рисуване, пеене…

Промяна на начина, по който мислите и живеете:

  • Фокусирайте се ежедневно върху постиженията си.
  • Избягвайте да критикувате себе си ненужно.
  • Подарете си подарък за вашия рожден ден или друго празнично събитие.
  • Създайте пространство във вашия дом, където да се чувствате спокойно.
  • Поддържайте средата си организирана и подредена.
  • Пишете ежедневно за какво сте благодарни, за да помогнете за пренасочване на ума си към онези неща, които са позитивни в живота ви.
  • Сложете списък на това, което е ценно, приятно или интересно в живота ви на хладилника или някъде, където ще го виждате ежедневно.
  • Подхранвайте духа си чрез тихо размишление или медитация.

Променете начина, по който мислите и работите:

  • Спрете многозадачността – съсредоточете се върху едно нещо в даден момент.
  • Работете с разумен, стабилен темп.
  • Разбийте привидно непреодолимите задачи и проекти на по-малки части.
  • Разпознавайте и празнувайте малките си стъпки по пътя към крайната цел.
  • Кажете на мениджъра си, че искате да бъдете успешни в работата си и го попитайте как би те оценил.
  • Вземете редовни кратки почивки.
  • Не поемайте работа с ненужно извънредно работно време.
  • Дори ако трябва да предоставите информация за контакт в случай на извънредна ситуация, опитайте колкото е възможно повече да останете несвързани с работата си по време на ваканция.

Подобряване на взаимоотношенията:

  • Задайте граници за себе си от гледна точка на това, което ще направите и какво няма да направите.
  • Избягвайте токсични хора и ситуации.
  • Научете се да се чувствате удобно, като казвате: „Не знам“, ако не знаете.
  • Изключете медиите, които включват смущаващи изображения и съобщения.
  • Общувайте по-често с приятели и семейството.

 

КАКВО ДА ПРАВЯ ПО РАЗЛИЧЕН НАЧИН, ЗА ДА съм ДОБРЕ

Всички в дискусията имат план да продължат да се чувстват добре, което всъщност е продължение на начина, по който те се възстановяват. Веднага щом усетят и най-малкия знак, че могат да прегреят, те ще започнат да предприемат превантивни действия.

Елементи на план за предотвратяване на Burnout-ът:

  • Разработете списък с дейности, които могат да включват писане, медитация, масаж, йога, четене, музика, стречинг, тай чи, танци, дихателни техники и др.
  • Всяка седмица оценявайте как се чувствате, като изпълнявате някои от тези дейности, които сте си избрали.
  • Променете списъка си, както е необходимо за предстоящата седмица.
  • Определете приоритетите си за седмицата, месеца и годината – направете ги разумни – запишете ги и ги преглеждайте редовно, за да се фокусирате върху важните за вас неща.

Откриване на ранни признаци на влошаващо се здраве и предприемане на действия:

  • Избройте как изглежда Burnout-ът за вас (гняв, чувство на неудовлетвореност, изтощение и т.н.), за да можете да го идентифицирате по-рано и да предприемете стъпки за предотвратяване.
  • Ако се чувствате претоварени, помолете за помощ, делегирайте задачи или задайте приоритетите.
  • Свържете се с хора, които се грижат за вас.
  • Позволете подкрепата на хората, на които имате доверие.
  • Научете се да изразявате чувствата си, за да предотвратите бъдещи кризи на Burnout.
  • Минимизирайте или премахнете излагането на негативни и токсични хора в живота си.
  • Участвайте в подходящи семинари и разговори със здравна тематика.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *