При стартирането на нов проект, въпросът за обучението на служителите идва много по-късно или изобщо не идва, тъй като вие сте заети да изграждате бизнеса. Развитието и ученето остават на заден план, тъй като фокусът е върху привличането на клиенти и разработването на вашия продукт или услуга. Ето защо стартиращите фирми обикновено търсят квалифицирани служители, които вече са обучени, но в крайна сметка ще трябва да се съсредоточите и върху това как да се справите с обучението на служителите във вашия малък бизнес.
Много от собствениците на стартиращи фирми съжаляват за факта, че не са се фокусирали повече върху развитието на културата на обучение в началото. Стартиращите фирми се борят с ограниченото време и ресурси, но въпреки това трябва да намерят начини да обучават и развиват своите служители. Дори и с ограничен бюджет има начини, по които можете разумно да развивате персонала си.
Стратегии за микрообучение
Microlearning днес предлага на малките фирми възможността да се доближат до обучението на служителите по съвсем нов начин. Това включва използването на аудио / визуално съдържание, персонализирано за всеки служител, което е много по-различно от традиционните програми за обучение на служителите. Курсовете са кратки и обикновено са специфични за служителите и нишата на вашия бизнес. С всички видове програми и стратегии за микрообучение, определено можете да започнете своя бизнес и веднага да включите микро стратегии за учене.
Насърчавайте разговорите
Дори и без достъп до традиционните корпоративни програми за обучение, служителите все още могат да бъдат обучени в началото на бизнеса. Това включва насърчаването им да споделят най-интересната информация, теми, тенденции, книги и нови инструменти, между другото, свързани с ежедневните им задължения. Вие можете да въведете практиката, различни служители всеки месец да говорят по теми, които ги вълнуват и така целият екип ще може да извлече полза от тази информация.
Публикуване в блога
Блогът на фирмената страница е чудесен ресурс за насърчаване на ученето сред служителите, освен че е идеален генератор на нови идеи и тенденции. Насърчете служителите си да продължат да допринасят за блога на организацията, за да покажат своето разбиране и опит в определена област. Това също води до увеличаване на участието на служителите и тяхната ангажираност. Освен че помагате на служителите да усъвършенстват качествата на изразяване на мнение, вие също ги насърчавате да научат повече за темата и да добавят стойност в публикациите.
Безплатни онлайн курсове
Във всяка една бизнес сфера има безплатни онлайн курсове. Вместо да чакате месеци или години до „правилното“ време за инвестиране в обучение на служителите, може да насърчите служителите да извлекат максимума от тези безплатни ресурси, свързани с работата, която извършват. За служители, които са завършили курса, трябва да бъде призната специална заслуга или поощрение.
Доведете лектори отвън
Има толкова много мотивационни говорители и успешни хора във вашата сфера, които са готови да предлагат безплатни разговори или да говорят за даден проблем срещу съвсем скромно възнаграждение. Посветете два часа месечно за включване на външни лектори, за да информирате екипа си.
Състезания
Състезанията могат да помогнат на служителите да се сприятелят и развиват заедно. Викторини и други предизвикателства могат да бъдат насрочвани на всеки шест месеца, свързани със сферата на дейност, с няколко награди за победителите. Състезанията са не само образователни, но и много забавни.
Обучението на служителите може да не е причина за безпокойство, докато стартирате вашия бизнес, но културата на учене може да бъде създадена още от самото начало. Ако насърчаването стане ваш навик, обучението няма да бъде тривиално, а ще е дори отмора и развлечение за вашите служители.
Ако сте отворени към нагласата за непрекъснато развитие и обучение на вас самите, заложете още в началото на своя бизнес и обучението на служителите си. Ние от Примерно сме насреща, за да улесним Вас и Вашия успешен старт! Обадете ни се и ще се радваме да бъдем полезни 🙂
Вижте какво предлагаме: