10 начина да подобрите себе си за 10 минути или дори по-малко

Обикновено мислим за нашето време като часове, дни, седмици, месеци и години. 10-минути от време изглеждат като капка в морето. Когато се сблъскаме с допълнителни 10 минути, обикновено мислим как да убием това време, докато чакаме следващото нещо да се случи.

Но тези малки блокове от време се събират. Колко 10-минутни стъпки губите всеки ден? Колко често оставяте тези отрязъци от време да се изплъзват, незабелязани и неизползвани?

Можете да използвате тези малки паузи, за да направите реална промяна в живота си. Ако се използват правилно, 10 минути са достатъчни, за да започнете да се подобрявате. Да, възможно е да направите нещо, за да направите живота си по-добър, по-щастлив и по-продуктивен за 10 минути или дори за по-малко.

Искате ли да знаете как? Ще ви отнеме по-малко от 10 минути, за да прочетете.

  1. Увеличете фокуса и производителността с правилото 50/10.

Един лесен начин да подобрите себе си е да увеличите производителността си и да извлечете максимума от времето си. Как можеш да го направиш за 10 минути? Първо, трябва да бъдете напълно фокусирани върху работата си за 50 минути – отдайте се пълно и изцяло за тези 50 минути на своята работа. Ето тук е ключът – когато 50-те минути свършат, дайте си 10-минутна пауза.

Това се нарича правилото 50/10 и работи чудесно за увеличаване на производителността и фокуса ви. Петдесет минути е управляем период от време за непрекъсната работа, а 10-минутна почивка е достатъчна, за да презаредите батериите си и да ви подготви да се съсредоточите още веднъж.

И така, как да запълните тази 10-минутна пауза? Направете каквото искате – но бъдете готови да започнете отново да работите, когато времето изтече. И ако наистина искате да бъдете продуктивни, изберете нещо друго от този списък и се опитайте да го направите по време на почивката си – помислете само за това, че 10 минути струват два пъти повече!

  1. Практикувайте благодарност.

Вземете тези 10 минути, за да си припомните за всичко, за което трябва да сте благодарни. Практикуването на благодарност не е само добре за душевното равновесие; научно доказано е, че помага да ви мотивира и подобрява физическото и психологическото Ви здраве.

Обмисляйки всички положителни неща, които имате и всички прекрасни хора в живота ви, ще ви дадат положителен начин на мислене и отворени врати към повече взаимоотношения. Започнете с няколко минути, за да запишете три положителни неща и да видите как настроението ви се повдига и умът ви се чувства възстановен.

Правейки това ще увеличи самочувствието и издръжливостта, което означава, че ще станете психически по-силни и ще можете да се справите със стреса по-добре. Хората, които се фокусират върху това, за което са благодарни, развиват чувство на щастие и са по-малко агресивни. Те показват повече чувствителност и съпричастност към другите.

  1. Научете една нова дума.

Докато сме били в училище, ние сме обогатили много своя речник, но скоростта, с която научаваме нови думи, започва да намалява значително. Като възрастни, ако не правим умишлени усилия да увеличим езиковите си умения, речниците ни ще останат в застой.

Но притежаването на богат речник не е просто начин да изглеждаш умен в очите на другите хора; това ви помага да се изразявате и по-ясно. По-богатия речник ви дава по-голямо разбиране и разбиране на езика и ви позволява да бъдете по-точни при избора на думи и изразяване на себе си.

Езикът е от основно значение за вашия “инструмент за комуникация” и ключ към вашия успех. Увеличаването на езиковите ви умения може да ви помогне да станете по-ефективен комуникатор. Според едно проучване, изучаването на нови думи стимулира вентралния стриатум или т.нар. център за възнаграждение в мозъка, така че може да бъде и забавно.

  1. Станете бърз читател.

Всички знаем, че четенето е важен начин за придобиване на знания. И много от нас прекарват голяма част от времето си в четене – независимо дали става дума за доклади, презентации или имейли. Въпреки че трябва да преминем през толкова много материали за четене всеки ден, повечето хора четат само средно 200-250 думи в минута. Това е приблизително две минути на страница, така че отнема повече от три часа, за да прочетем книга от 100 страници.

Сега си представете, че можете да завършите тази книга или да преминете през този доклад в една трета от времето или по-бързо. Всичко, което е необходимо, е 10 минути и малко практика, а вие ще преминете през страниците за нула време.

  1. Позволете си кратка дрямка.

Пропуснете огромната чаша кафе или леката закуска с високо съдържание на въглехидрати и направете нещо, което ще ви даде истински прилив на енергия без необходимост от захар. Намерете тихо местенце, затворете очите си и вземете своята 10-минутна дрямка. Само една кратка дрямка може да ви помогне да се чувствате освежени и по-бдителни поне за няколко часа.

По-дългите дремки  може да ви извадят от строя веднага след като се събудите, но 10-минутна дрямка ще ви отмори без никакви негативи. Ако се притеснявате, че това може да ви попречи на добрия сън през нощта, опитайте се да се отпуснете преди обед или в ранния следобед.

  1. Изучаване на нов език.

Ами ако сте използвали тези 10 минути всеки ден и сте изучавали нов език – колко можете да научите за шест месеца? Или след година? С известно старание и съсредоточеност, 10 минути на ден могат да ви помогнат да придобиете разговорни умения на друг език, благодарение на сугестопедията или извличането на нова информация в кратки, фокусирани диалози.

Съществуват много езикови приложения, които са предназначени да ви научат на нов език само за пет минути на ден. Така че, ако изучаването на чужд език е във вашия списък, ангажирайте се с 10 минути всеки ден и ще поемете по правилния път към владеенето на езика.

  1. Направете почивка за кафе с приятел.

Общуването не е само приятен начин за прекарване на времето, но е и полезно за мозъка ви. Безгрижният, приятелски разговор има когнитивни ползи.

Проучванията показват, че общуването може да улесни решаването на проблеми. Но не забравяйте да говорите добре със събеседниците си – разговорите, които са конкурентни или агресивни, нямат такива ползи.

Изследователите са установили, че само 10 минути разговор повишава представянето на хората по общи познавателни теми. Така че бързото прекъсване на работния процес с разговора на по кафе с приятел, може да ви даде конкурентно предимство, когато се върнете на работа.

  1. Излезте навън.

Излизането навън и разтъпкването само за 10 минути е достатъчно за подобряване на мозъчната функция, концентрацията и фокуса. Разходката може да облекчи депресията, да подобри здравето на костите, да намали стреса и да поддържа сърцето ви здраво.

Разходките само за 10 минути на ден навън също могат да бъдат от ключово значение за подпомагане на тялото да абсорбира необходимото количество витамин D, от което се нуждае. Витамин D много трудно може да се набави само чрез храненето. Ние всъщност получаваме 80 до 90 процента от витамин D от слънцето.

  1. Заложете в програмата си успех за утре.

Последните 10 минути от работния ден са от решаващо значение за създаването на продуктивно утре. Преди да си тръгнете вечерта, отделете няколко минути и преминете през списъка със задачи за деня – завършихте ли всичко или има ли неща, които трябва да бъдат оставени за следващия ден?

Направете бърз анализ на деня – запишете всички неща, които са зациклили; всички подробности, които искате да запомните за нещата, върху които работите. Използвайте това, за да организирате и дадете приоритетите си на утрешния списък със задачи.

Завършете, като се отпишете от електронната поща и отделете време за организиране и подреждане на бюрото и работното място. Та-та! Завършихте деня, а за утре ще имате начален старт.

  1. Напишете в дневника си.

Подгответе съзнанието си за сън, като прекарате последните 10 минути преди да заспите в писане в дневника си . Просто отбележете какво сте направили този ден. Ако почеркът ви е труден за четене, опитайте да поддържате дневник на компютъра си.

Какъвто и начин да изберете за водене на дневник, уверете се, че точно и честно споделяте как е протекъл денят ви, вашите печалби и загуби, плюсове и минуси. Това ще даде на вашия ден усещане за завършеност и ще ви помогне да осъзнаете всичко, което продължава.

Когато погледнете назад към деня си, какво бихте направили по различен начин? Десет минути интроспекция ще ви помогнат да научите и да израснете над преживяванията си. Завършете с писането на това, което се надявате да видите утре, като се уверите, че оставате оптимистични и позитивни.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.