Какво помага за създаването на наистина значима марка? Безупречно формулирана цел? Убийствено лого? Лидерски екип, който наистина разбира стойността на марката? Пълен вътрешнофирмен синхрон? Често взаимодействието на много различни елементи на марката работят заедно, за да създадат сплотено и трайно значение. Но един елемент, който набира стойност в света на брандирането, е персонализацията.
В момента персонализацията е тясно свързана с марките. Масовото потребление и масовото производство остават в миналото. В наши дни марките, които имат значение и отразяват нуждите на хората, са тези, които се чувстват като автентични и създадени точно за вас. Това е епохата на персонализация.
В пазари, препълнени с нови технологии, узрели с иновации и пълни с конкуренция, персонализацията се превърна в един от най-важните начини за диференциране. Хората жадуват за марки, които установяват взаимоотношения и произвеждат емоционално значими връзки с аудиторията, открояват се и съответно печелят.
Ето пет начина, чрез които персонализирането на марката спомага за създаването на значим бранда и по-бързо му утвърждаване.
- Персонализиране на продукта
Когато хората получат възможност да персонализират даден продукт, който да отговаря напълно на техните нужди, естетика и начин на живот, марката придобива значение, защото те играят активна роля. Персонализирането увеличава чувството за уникалност и индивидуалност, като същевременно позволява на всички позитивни асоциации от марката да се появят. Например, Nike позволява на купувачите да проектират свои обувки и да се чувстват като стилисти и дизайнери. Марката е гъвкава към всеки индивид, като същевременно отговаря на тяхното обещание за вдъхновение и иновации. Персонализирането позволява на марките да станат достъпни за тяхната аудитория на индивидуално ниво.
- Лекота и удобство
В забързания живот на днешните потребители времето е ценен ресурс. Хората искат да изразходват най-малко време, за да правят неща, които нямат значение за тях, за да могат да посветят времето си да вършат нещата, които имат значение. Хората искат марки, които се интегрират в установения им начин на живот с минимални усилия. Например, някои хора избират да пазаруват онлайн всички хранителни стоки, буквално за пет минути чрез различни приложения, вместо да прекарват часове в 3 различни магазина. Други марки се фокусират върху персонализирането на вашето благополучие чрез проследяване на модели на хранене, упражнения, сън и стрес на едно устройство. Адаптивността е огромен компонент на персонализацията в наши дни. Марките като MiFit не само улесняват живота на потребителите, но се адаптират към всяко тяхно движение и ги принуждават да направят необходимите промени, за да постигнат личните си цели.
- Сплотен вид и усещане
За да функционира една високо персонализирана марка, тя трябва да има особено сплотена визия и усещане, които да изграждат марката. Въпреки, че потребителите могат да създадат собствени, уникални обувки от Nike, всички продукти на Nike и опитът на марката са все още лесно разпознаваеми като Nike и маркови по този начин. Силното лого на марката е ключово за това. Често, утвърдени марки, като Coca-Cola, могат да привличат чрез забавни тактики за персонализиране (като писане на имена на етикета на бутилката) и да не рискуват да променят външния им вид.
- Социален шум
Кампаниите за персонализиране могат да създадат много шумотевица в социалните медии. Тъй като те са лични, хората са по-склонни да споделят опита на марката на личните си страници. Когато хората станат социално ангажирани с марка, марката става още по-силна в очите на аудиторията, а също така лесно се разраства и в своя социален профил.
- Изработени ръчно
В много отношения, тенденциите на персонализация се връщат към миналото, когато шивачите за всеки индивидуално, нямаше масова конфекция. Хората искат неща, които ги карат да се чувстват специални и са произведени за само за тях. Хората искат марки, които социално ориентирани, които пазят природата и това ги кара да се чувстват специални. Собствениците на марки, които могат да създават продукти ръчно, са в състояние да създадат и положителни чувства към марката.
Персонализацията, ако е направена правилно, може да бъде огромен актив на марката. Тя може да създаде по-дълбок смисъл, уместност на марката и да стимулира растежа на бизнеса. Уверете се, че персонализацията е пряко обвързана със стратегията на вашата марка, така че всички аспекти на разработката на продукта, опитът на марката и външния вид, да са тясно свързани. Всяка марка трябва да използва персонализация, но със собствен стил, такъв, който отговаря на обещанието на марката и е съобразен с начина, по който марката иска да накара хората да се чувстват.