
Научете се да изграждате дълготрайни отношения с клиентите
Да накарате потребителите да направят покупка от вашата компания е първата стъпка за превръщането им в клиенти. След като някой е вече ваш клиент, трябва да установите връзка, за да запазите бизнеса си дългосрочно. Удовлетвореното задържане на клиенти е ключът към преминаването от добри продажби към големи продажби.
Разбира се, изграждането на дълготрайни взаимоотношения с клиенти не се случва случайно. Предоставянето на качествени услуги е пряко свързано с удовлетвореността на клиентите и в резултат на това, установяването на дългосрочни отношения с тях.
Научете се да подобрявате услугите си, за да създадете връзка с клиентите и постепенно да изграждате лоялност:
- Винаги бъдете честни
Лоялността винаги се основава на доверие. Няма по-сигурен начин да разрушите доверието на клиентите, от това да ги излъжете или измамите. Независимо дали не следвате дадена оферта или пускате на пазара нещо по начин, който създава объркване, лъжливите бизнес практики са вредни. Неясното или завоалирано представяне на продукт или услуга, също може да се тълкува като измама.
За да гарантирате, че вашият бизнес взаимодейства честно с потребителите, изграждайки тяхното доверие и лоялност, опитайте тези препоръки:
- Назначаване на член на персонала за проверка на фактите за всякаква публичност – било то в Интернет пространството или етикетът на стоката
- Създаване на система за проследяване на цялата история с всеки един клиент
- Използване на прозрачни методи за маркетинг и ценообразуване
Прости практики като тези, могат да подобрят възприятието на потребителите и да покажат, че вашият бизнес е достоен за дълготрайна връзка.
- Извинявайте се, когато правите грешки
Истината е, че бизнесът ви не е перфектен. Понякога маркетинговите кампании, рекламите, обслужването на клиенти и други аспекти на бизнеса се объркват. Клиентите не са глупави и много добре разбират, че всеки прави грешки.
Вашата компания ще спечели уважение и ще покаже отношение към клиентите, когато се извините за грешките си. Ако грешката е широко разпространена, направете публично извинение. В противен случай не забравяйте да се свържете с потърпевшите клиенти чрез индивидуални извинения. Предложете им отстъпки или други бонуси, за да покажете, че искате да компенсирате объркването.
- Дайте на клиентите опции за комуникация
Клиентите по принцип са заинтересовани от бизнеса ви, за да получават своевремнна информация относно продукти, услуги, промени, цени и други. Ако връзката ви с клиентите е на ниво и комуникацията с всички е ясна и точна, това би било удовлетворяващо за тях и съответно ще бъдат доволни от вашата компания. Тук обаче трябва изключително много да се внимава, за да не се премине тънката граница и в крайна сметка да се получи така, че вие да общувате твърде много.
Клиентите искат да чуват за вашия бизнес, но не постоянно. Всъщност много от тях имат на електронните си пощи филтри за спам, така че материалите на прекомерно комуникативната компания да бъдат автоматично блокирани. Постъпването като спам не е начин за изграждане на дългосрочни връзки. Вместо това, предлагайте на клиентите опции да избират какви видове информация получават от вашата компания, колко често и по какъв начин (например чрез съобщение, имейл или по пощата).
- Уверете се, че обслужването на клиентите ви е страхотно
Въпреки че може да се надявате, че клиентите ви никога няма да имат проблем, който изисква те да се свържат с Центъра за обслужване на клиенти, факт е, че много от тях, които се връщат, се нуждаят от помощ понякога. Независимо дали се нуждае от помощ при намирането на артикул в магазин или връщането на продукт, закупен онлайн, клиентът ще взаимодейства с обслужващия ви персонал.
Опитът при обслужване на клиенти наистина има значение. Статистиката показва, че отчетите за лошо обслужване на клиенти достигат два пъти повече души, отколкото похвалата за дадена компания. Това струва на вашият бизнес загубата на нови потребители и влияе на желанието на настоящите клиенти да останат лоялни към отношенията ви. Много потребители просто спират да се връщат към вашата фирма, когато чуят за лошо обслужване на клиентите.
Направете някои важни стъпки, за да гарантирате, че вашите клиенти ще са удовлетворени:
- Осигурете обучение на персонала за обслужване на клиенти
Изкуството да продаваме!
- Създайте бърз и лесен протокол за клиенти, които се нуждаят от помощ
- Осигурете бърза обратна връзка с клиентите
- Предлагайте безплатни ваучери или отстъпки, за да компенсирате разочарованията
- Създайте множество начини потребителите да получат лесно обслужване
Действия като тези могат да издигнат обслужването на клиентите до следващото ниво. В резултат на това, клиентите вероятно ще съобщят, че са удовлетворени от обслужването и че срещат разбиране на техните проблеми във ваше лице. Този вид реклама е най-добрият – когато бъдете препоръчани!
- В крак с потребителските тенденции
Мдам, нищо не остава напълно същото. За съжаление или за радост…Никога не се чувствайте твърде удобно, бъдете нащрек, не карайте клиентите да губят интерес към връзката си с вашия бизнес. Например, ако сте били демографски ориентиран към младите родители в продължение на много години, адаптирайте маркетинга си, защото същите тези родители-клиенти растат. А нали идеята ни е да създадем постоянни клиенти? Освен редовно извършване на демографски изследвания и анализи, бъдете в крак с най-новите тенденции. Следете и поведението на клиентите. Всичко от вашите продукти до вашите онлайн платформи, до вашия маркетинг ще трябва да се приспособи към тенденциите, за да остане актуален бизнесът ви.
- Бъдете надеждни
Клиентите ви идват и имат връзка с вашия бизнес по някаква определена причина. Има нещо, което предлагате или правите, което те оценяват. Определете какво е това и го поддържайте. Този вид надеждност показва на клиентите, че могат да разчитат на вас в дългосрочен план, спечелвайки ги с повишена лоялност и доверие.
- Осигурете сигурност
Част от установяването на доверие с клиентите с цел изграждане на дългосрочни връзки е осигуряването на адекватна сигурност. Клиентите избягват или спират да използват услугите на бизнеса, когато смятат, че съществува риск. Мерките за сигурност варират драстично. За фирмите, които имат физически магазини, може да бъде важно да подобрите сигурността на паркинга си. Страхотният продавач винаги осигурява зона за паркиране, където клиентите да оставят своите автомобили, защото те не трябва да се притесняват, докато посещават фирмата. Най-вече при онлайн пазаруването трябва да се предлагат високи мерки за сигурност. Създайте подходящи мерки за защита срещу продажбата на лична информация на клиента или открадване на финансова информация. Използвайте сертифицирани платформи за плащане и изисквайте пароли и проверка, за да защитите клиентите.
Работата само върху един от тези аспекти на предоставянето на качествени услуги вероятно няма да е достатъчна. Ако наистина искате да преминете от добър продавач към страхотен продавач, който има дългогодишни взаимоотношения с клиенти, заложете на цялостната стратегия. Преценете бизнеса си, за да определите в кои области сте слаби. След това създайте и приложете план за действие.
След като предприемете стъпки, за да спечелите доверието на клиентите, уведомете вашата клиентска база. Не забравяйте, че комуникацията, честността, надеждността и обслужването на клиентите са важни. Прилагайте ги на практика веднага, като казвате (или дори питате) клиентите за подобряване на вашите услуги в тяхна полза.
Ние сме насреща, за да Ви помогнем.
Свържете се с нас тук